Diagnostyka komputerowa

Testy. Kontrola. Interpretacja. Kasowanie inspekcji. Profesjonalne diagnoskopy. Oprogramowanie producentów.

Możemy śmiało założyć, że czytający te słowa jest (na początku XXI wieku) mniej lub bardziej ale świadomym użytkownikiem komputera, tabletu, czy smartfona. Te urządzenia są o „lata świetlne” bardziej zaawansowane niż samochodowe systemy komputerowe. Współczesny samochód to sieć komputerowa. Zaawansowane urządzenia, z którymi macie Państwo na co dzień do czynienia wymagają różnych zabiegów konserwacyjnych, dlatego są one uzbrojone w programy systemowe, do porządkowanie dysku, antywirusy, pogramy czyszczące, które nie dopuszczają „do katastrofy” lub w jej przypadku ratują. Systemy samochodowe nie posiadają tego typu narzędzi, wymagają pomocy z zewnątrz. Na pewno spotkaliście się Państwo z sytuacją, gdy komputer, czy telefon zaczynał działać coraz wolniej, wysyłał komunikaty o braku pamięci, etc. Te objawy są zauważalne i namacalne.

Samochód cierpi na podobne dolegliwości, lecz daje znać, że coś jest nie tak w inny sposób:

  • nieznaczny, systematyczny spadek osiągów,
  • nieznaczny, systematyczny wzrost spalania,
  • zauważalna zmiana w pracy niektórych podzespołów (np. automatycznej skrzyni biegów)
  • i ostatecznie komunikat o błędzie (kontrolka, komunikat słowny, etc.).

Diagnostyka komputerowa to nie tylko odczytanie kodów błędów ze sterowników.

Pełna diagnostyka obejmuje (nawiązując do przydługiego wstępu) sprawdzenie pamięci, oczyszczenie pamięci, odczytanie ekstremalnych warunków pracy, nadpisanie bazowych elementów programów. W przypadku błędów sprawdzenie okoliczności w jakich powstały. Określony kod błędu nie zawsze oznacza usterkę opisywanego podzespołu. Dlatego konieczna jest kompleksowa diagnostyka systemów pojazdu.

Diagnostykę można rozszerzyć o:

  • odczyt danych kodowanych - co pozwala np. sprawdzić rzeczywisty przebieg pojazdu,
  • programowanie np. immobilisera, zmianę oprogramowania,
  • dostosowanie parametrów sterownika do wymagań Klienta.
Jak często wykonywać diagnostykę?

W sprawnym pojeździe, który rocznie nie przejeżdża więcej niż 25-30tys. km powinno się dla „higieny” dokonywać „sprzątania w komputerze” raz w roku.

Obecnie większość pojazdów ma sterowniki połączone w sieć (czyli wymieniające się danymi), a to często pozwala wczesne wykrywanie, a nawet prognozowanie usterek (co może się okazać ważne przed wyjazdem w daleką podróż)

Ile czasu trwa diagnostyka komputerowa?

Kompleksowa diagnoza całego pojazdu w zależności od producenta od kilkunastu minut do kilku godzin, dodatkowe zadania wymagają zazwyczaj więcej czasu.

Ile to kosztuje?
  • Kompleksowa diagnostyka pojazdu ze zintegrowaną siecią komputerową – 123 PLN.
  • Programowanie (zmiana software) od 246 PLN od sterownika (+ ewentualny koszt software u producenta)
  • Diagnostyka pojazdu starszego typu z rozdzielnymi systemami 123 PLN pod warunkiem wspólnego oprogramowania diagnostycznego producenta.
  • Analiza danych kodowanych od 123 PLN.
  • Zmiana software na niefabryczny, programowanie samochodów „składaków” wg indywidualnej wyceny.
  • Przywrócenie łączności sieci CAN od 307,50PLN

Nie „korygujemy” liczników – to przestępstwo!!

Dlaczego to do nas warto przyjechać:
  • Doświadczenie (mamy!) – łącznie z konstruowaniem sterowników
  • Profesjonalny sprzęt (na tym pracujemy) – głównie produkty SPX OTC oraz fabryczne
  • Fabryczne oprogramowanie (dysponujemy i uaktualniamy), w tym łączność online z niektórymi producentami pojazdów w czasie diagnozy.

Zapraszamy do kontaktu. Umówimy wizytę. Zadzwoń!